Tjejerna växer så det knakar...

...i går var det vikt- och längdkontroll med läkarundersökning för Stella hos bvc. 5.080 gr och 59 cm samt 40 cm runt huvudet. Följer sina kurvor och utvecklas som hon ska. Pratar och skrattar, roligast tycker hon att Alva är!

Alva har också vuxit, 110 cm och 18,1 kg - det är inte dåligt för en 5½-åring! Nu får hon åka stora bergochdalbanan på Liseberg, fast eftersom hon vill åka själv tänker hon vänta tills hon blir 18...

Själv har man också vuxit en del, inte på längden dock, så nu har jag under veckan avlagt mitt första besök hos viktväktarna som starten för målet - beach -08 ;o) Närå, skämt åsido - hela familjen mår nog bra av att få lite bättre matvanor, det har varit lite si och så med det senaste tiden.

Renoveringen i källaren fortskrider, inte som planerat (tidsmässigt)  men ändock. Precis när vi började närma oss målsnöret så går min slipmus sönder :¨(  Nu har vi lämnat in den för lagning, hoppas kunna låna en under tiden av någon vänlig själ. Väggarna är målade, golvet är på plats. Till kvällen kommer även golvsocklarna sättas upp. Sedan återstår möblering och själva "barinredningen" men det är ju inte jättebråttom, det går ju att använda rummet ändå!

Om vädret tillåter (ja, ja - jag vet, det finns inget dåligt väder bara dåliga ..... - gäller inte hos oss) så blir det ett besök till skridskobanan i helgen så att Alva får inviga sina nya skridskor.

Själv har jag fått en näst intill religiös uppenbarelse i dag. Jag har invigt min nya swivel sweaper (eller hur det stavas)! En liten behändig batteridriven dammsugare som ser ut som en golvmopp med 360° vridbart "mopphuvud". Fick tipset av min moster N (som skulle kunna sälja vad som helst till vem som helst utan problem - hon är väldigt övertygande...) om att den var väldigt effektiv, å hon hade verkligen inte fel!
Det är farligt att spendera för mycket tid hemma med tv-shop och internet, igår hämtade jag ut två paket från ellos och så dammsugaren (eller dammsugarna, för det är två).  Något skoj ska man väl ha ändå?!

Må så gott och trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Skönt att höra, här ligger vi inne sedan lördags igen Oscar ha fått tillbaka sin pneumothorax igen.
Hör av mig mer när vi kommit hem
//Hanna

2008-01-14 @ 18:04:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0