Operation renovering

image10

Då har startskottet gått för renovering av källaren. Mattias har börjat att riva ner gipsväggar och bakomvarande isolering. Det ser rätt ok ut med tanke på att huset har över 30 år på nacken. Endast några stackars silverfiskar kom framkrypandes...
Nya plåtreglar ska upp och sedan ska vi lägga platonmatta på golvet och där på nytt laminatgolv. Innertaket ska också rivas, där vi ska sätta upp ny glespanel för att få upp tappvattnet ovanför takgipset. Spillvattenledningen ska kopplas om och anslutas på den nya inkommande i ytterväggen.
Själv har jag givit mig i slag med trappen och börjat att slita bort nålfiltsmattan, har avverkat hälften av trappstegen hittills. Efter det så ska jag inviga vår nya slipmus - lika som Ernst på Sommartorpet har...

Ja det är lite att stå i...

I dag ska Alva åka ut på landet och se om morfar har hunnit färdigt med lekstugan. Annars hjälper hon gärna till med kvarvarande arbeten ;o)

Nu är det bara en arbetsvecka kvar innan semestern infinner sig, det ska bli skönt med lite ledighet.

Hoppas att ni alla där ute har det gott!

Kommentarer
Postat av: Hanna Fontaeus

Usch, är inte avundsjuk. Stefan hjälper en kompis att bygga ut huset, stort och högt är/blir det.
Jag tar barnen och åker till min mamma och pappa i stugan i Järvsö nu några dagar.
Ha det gott
Kram Hanna

2007-07-15 @ 12:07:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0