Nytt besök på hjärtmottagningen

avklarades i går måndag. Som vanligt vikt, längd och därefter ultraljud, EKG, blodtryck och saturationsmätning. Allt verkar vara i sin ordning och Alva kommer inte behöva komma tillbaka till mottagningen förrän om ett halvår! Så länge har vi aldrig haft mellan återbesöken.

Som grädde på moset fick hon influensavaccin och avslutningsvis besökte vi lab för att lämna prover. När vi berättade att hon skulle få vaccinet (i förra veckan) så säger den kaxiga damen - Det är väl ingen match för mig... Helt riktigt, hon sade inte ett pip (vi hade i o f s emlat före).

Alva har en månad kvar på sin Waranmedicinering, sedan blir det Trombyl. Vätskedrivande Impugan ska hon ha kvar åtminstone till nästa återbesök. Hämtade ut apoteket i Gränbys hela bestånd (sju flaskor) efter sjukhusbesöket, så nu klarar vi oss ett tag framöver.

När vi kom till lab trodde sköterskan att det var dags för PK igen men tji fick hon, vi ska dit på torsdag igen för detta. Hon har lärt sig känna igen Alva vid det här laget och vet att Alva kan uppge sitt eget personnummer och är sååå imponerad av det!

Själv har jag varít hos hudterapeuten i dag och gjort mig snygg inför förlossningen, går väl inte att ligga där med lurviga ben heller...

Annars är det lugnt än så länge, har i o f s inte räknat med att det ska komma någon bebis förrän tidigast på fredag.

På återhörande!

Kommentarer
Postat av: Hanna

lurvig på benen.......... det går väl an. Min kompis kusin fick höra att "här var det lurvigt" då då gällde det mellan benen *asg* pinsamt!
Det var alltså barnmorskan på förlossningen som hade sagt det.
Så se nu till för f-n att raka "¤(==&% eller vad det nu heter, också.
fast detta var för 5 år sedan, hon kanske inte jobar kvar :-D
kram Hanna

2007-11-07 @ 01:04:44
Postat av: Jennie

Ha, ha! Vilka krav de ställer på en nu för tiden... Inte nog med att man ska föda, det ska vara snyggt också!

Kram Jennie

2007-11-07 @ 09:48:08
Postat av: Hanna

Eller hur, och dj---- lätt är det att raka där när man är i 9:e månaden? Kanske skulle köra en permanent med perfekt krull eller nåt, vad säger du om det?!!! men se då till att sparaya på ordentligt så att det håller hela vägen.
kram Hanna

2007-11-07 @ 11:53:21
Postat av: Mormor

jag tor jag också får börja med emla. Får väl ta ett snack med Alva på fredag. Kram mormor

2007-11-07 @ 13:50:14
Postat av: Pia C

Glöm inte att tvätta håret innan ni åker in! när jag fick värkar med Mimi så gick jag upp mitt i natten och duschade och tvättade håret och fönade för jag skulle vara fin på korten! snacka om nojig!
Rakning av lurvet mellan benen sköttes på förlossningen när jag fick killarna. Det var obligatoriskt. Samt lavemang. Hur kul är det att få 1 liter vatten in i magen som redan är mer än överfull av bäbis?

Lycka till, vi håller tummarna.

2007-11-08 @ 09:18:37
Postat av: Andreas

Hej hej!

Jo men jag rakade pungen inför förlossningen, men inte var det någon som brydde sig om det!!

Kram Andreas

2007-11-08 @ 20:48:06
Postat av: Jennie

Så mycket jobb för ingenting... Ja, pappan har verkligen en undanskuffad roll under förlossningen - det kanske börjar bli dags att flytta fokus till den blivande fadern istället?!

Kram J.

2007-11-09 @ 14:22:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0